Δευτέρα 17 Μαΐου 2010

Οι school - ηκαντέρες σκέφτονται και γράφουν για το άρθρο του Φίλιππου Συρίγου...


Ξιφτέρια μου, 

μια προειδοποίηση πριν "βυθιστείτε" στην απόλαυση των αριστουργημάτων σας: Ο δάσκαλός σας δεν τα πείραξε τα κείμενά σας, αλλά όπου βλέπετε πλάγια γράμματα είναι διορθωμένα εκφραστικά και ορθογραφικά λάθη. Σύμφωνοι, κανείς δεν είναι τέλειος, αλλά μας διαβάζουν και άλλοι έξω από μας και τους δικούς μας ανθρώπους. Οπότε τι θα πει ο κόσμος κλπ, κλπ. Άντε κι άλλη φορά να προσέχουμε περισσότερο μην τον κουράζουμε τον κύριό μας...!


(Το ΖετοΌονι την εξής γνώμη διατυπωώωνει
και κουβέντα δε σηκωώωνει!)
Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ

  Το δικό μου όνειρο είναι να γίνω γιατρός, δηλ. ένα πολύ ωραίο και ενδιαφέρον επάγγελμα και δεν χρειάζεται μία ολόκληρη εργασία για να το φιλοσοφήσω. Αλλά θα προσποιηθώ ότι το όνειρό μου είναι να γίνω ηθοποιός. (Αλήθεια, γίνεται να προσποιηθεί κανείς ότι έχει ένα όνειρο;). Επειδή είμαι άτομο πολυάσχολο (με πράγματα που μου αρέσουν φυσικά) θα έκανα και ένα άλλο επάγγελμα συγχρόνως που θα με ενδιέφερε, την ιατρική. Την ιατρική θα την ασκούσα ως επάγγελμα και την ηθοποιία ως χόμπι. Βέβαια, θα μου πείτε, που θα βρω χρόνο για να τα κάνω και τα δύο ταυτόχρονα, αφού και η ιατρική και η ηθοποιία δεν είναι παίξε-γέλασε. Εν πάση περιπτώσει, κάπως θα κατάφερνα να τα στριμώξω. Φυσικά στην ηθοποιία δεν θα έδινα και μεγάλη βάση, γιατί όπως είπα και προηγουμένως θα την ασκούσα ως χόμπι, δηλαδή επειδή μου ΘΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ και όχι επειδή θα βιοποριζόμουνα (ή θα ζούσα) από αυτή. Αυτό σημαίνει ότι θα ενδιαφερόμουν λιγότερο για την αμοιβή μου ή τον ρόλο μου ως ηθοποιός, και συγχρόνως θα έπαιζα καλύτερα αφού αυτό που θα έκανα θα με ευχαριστούσε.
  Με λίγα λόγια θα είχα ένα επάγγελμα που θα καλύπτει οικονομικά τις ανάγκες μου και συγχρόνως θα έκανα αυτό που μου αρέσει δίχως να έχω το άγχος της αποτυχίας ή των λίγων πόρων. Λύση οπωσδήποτε κουραστική μεν, αλλά σίγουρη και ασφαλής δε...       
       Το  ΖετοΌονι

(* Ωχ,ωχ...! Άλλη ζόρικη μας βρήκε! 
   Εντάξει βρε Όλιβ, μη βαράς!
   Ό,τι πεις! Το χόμπι, χόμπι ! 
   Δε θα χαλάσουμε τις καρδιές μας!)      

Εγώ, προσωπικά, δεν θα ήθελα να κάνω για δουλειά το χόμπι μου. Γιατί αν αρχίσω να το χρησιμοποιώ για να βγάζω χρήματα τότε θα πάψει να είναι χόμπι, και δεν θα το κάνω για να περάσω καλά. Επίσης , πιστεύω ότι, δεν χρειάζεται να είναι κάποιος πολύ καλός στο χόμπι του για να είναι χαρούμενος όταν το κάνει!
   Αν λοιπόν αρχίσουμε όλοι να κάνουμε για δουλειά το χόμπι μας, τότε, δεν θα υπάρχει κάτι για να κάνουμε στον ελεύθερο μας χρόνο.  Για αυτόν τον λόγο εγώ πιστεύω ότι οι ποδοσφαιριστές, οι αθλητές, αυτοί που παίζουν γενικά παιχνίδια (πχ τένις, μπάσκετ, ποδόσφαιρο κ.π.λ.), είναι οι πιο χαζές δουλειές που έχουν φτιαχτεί ποτέ!                   
        Η Όλιβ η ζόρικη

Για μένα, αν και περιπλοκισμένος,  τα πράγματα είναι απλά
       και πολύχρωμα!

- Ξέρω ότι σ' αρέσουν τα σπορ και θα 'θελες να έχεις περισσότερο χρόνο να ασκείσαι και να προπονείσαι στο άθλημα που αγαπάς. Μπορεί την ίδια επιθυμία να έχεις και για τη μουσική και το τραγούδι, το χορό, την ηθοποιία;
- Τα σπορ μου αρέσουν παρα πολύ.Το ίδιο όμως και η μουσική.Θα ειχα την ίδια επιθυμία να έχω τόσο ελεύθερο χρόνο στα σπορ όσο θα έχω και και για την μουσική την ηθοποιία το τραγουδι και τον χορο γιατί πιστεύω πως οτι ξέρεις είναι χρήσιμο.
- Άραγε θα ήθελες και η δουλειά σου να έχει σχέση με αυτές τις ασχολίες σου; 
- H δουλειά μου θα ήθελα να έχει σχέση με κάθε ασχολία μου γιατί ασχολία σημαίνει "Κάνεις κάτι που σου αρέσει" και το να έχει η δουλειά σου σχέση με κάτι που σε ευχαριστεί ειναι ωραίο.  
- Θα ήθελες να είσαι πρωταθλητής και πρωταθλήτρια, πρωταγωνιστής και πρωταγωνίστρια; Θα έκανες τα πάντα για να το πετύχεις;
- Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι έτσι και εγώ θα ήθελα να γίνω πρωταθλητής. Δυστυχώς όμως οι σημερινοί αθλητές ή μάλλον πρωταθλητές έχουν την «επιστημονική υποστήριξη». 
Είμαι κατά της χρήσης των αναβολικών ουσιών και άμα ήμουν αθλητής δεν θα έπαιρνα ποτέ  
ουσίες για να βγω πρωταθλητής.            
        
NicK the periplokismenos

(Ένα παλιό τραγουδάκι λέει:
       "Φωτογράφε, πω πω χάλια,
       μ' έβγαλες με δυο κεφάλια!"...
       Προσοχή λοιπόν στην
       "εμφάνιση"!)

   Θα ήθελα η δουλειά μου να έχει σχέση με την τέχνη και πιο συγκεκριμένα με την φωτογραφία, που αγαπώ πολύ και με ενδιαφέρει. Θεωρώ ότι κάποιος, ο οποίος κάνει σαν επάγγελμα αυτό που αγαπάει,  είναι πολύ τυχερός γιατί και του αρέσει η δουλειά του και την κάνει σωστά.
         Θα ήθελα να είμαι καλός στη δουλειά μου  και  να αναδειχθώ «πρωταγωνιστής» σε αυτό που κάνω, ώστε να αναγνωρίσουν οι υπόλοιποι (είτε είναι συνάδελφοι είτε είναι άλλοι που απλώς παρακολουθούν τη δουλειά μου) τις ικανότητές μου.
          Θα έκανα τα πάντα για να πετύχω και σε αυτό θα με οδηγούσε η αγάπη μου για την τέχνη της φωτογραφίας . Επειδή όμως «τα
 πάντα» είναι κάτι σχετικό, δεν θα έφτανα σε σημείο να προδώσω τις αρχές μου και τις αξίες μου, αδικώντας ή εκμεταλλευόμενος  κάποιον άλλο.

       by George the a.b. boy

(Δασκάλα...; Τι σπορ κι αυτό...!)
Εγώ,προσωπικά, θα ήθελα να είχαμε στο σχολείο κάθε μέρα περίπου από δύο ώρες στο τέλος της μέρας για να ασχολούμαστε με καλλιτεχνικές δραστηριότητες: μουσική, όργανα, τραγούδι, χορό και θέατρο! 
Απολαμβάνω κάθε στιγμή όταν μπορώ να παίζω πιάνο, να χορεύω, να τραγουδώ, να παίζω θέατρο!
Όλα αυτά με κάνουν να νιώθω άνετα, χαρούμενα, ξεκούραστα,με χαλαρώνουν.
Όταν μεγαλώσω θα ήθελα να γίνω σολίστ και καθηγήτρια πιάνου ή δασκάλα χορού (να διδάσκω ταγκό, βαλς ή και κλασικούς χορούς). Αλλά όχι μόνο αυτά...Επειδή μου αρέσει και να ζωγραφίζω, ίσως να γινόμουν και σκιτσογράφος!
Μαζί μ' αυτά, θα έκανα και κάτι ακόμα: Θα γινόμουν εκπαιδεύτρια σκύλων! Βλέπετε, αγαπώ πολύ τα σκυλιά! 
Δεν μπορώ να πω ότι θα έκανα τα πάντα για τα  παραπάνω επαγγέλματα και ότι δεν θα υπήρχε τίποτε άλλο στη ζωή μου. Βέβαια θα προσπαθούσα, θα κουραζόμουνα, θα έκανα θυσίες, αν όμως δεν τα κατάφερνα, δε σημαίνει ότι θα ήμουν δυστυχισμένη. 
Εξ άλλου, αν ποτέ δεν τα καταφέρω να γίνω κάτι απ' όλα αυτά, δεν θα πάψω να παίζω στο σπίτι μου θέατρο και πιάνο, να τραγουδώ και να χορεύω, να φτιάχνω σκίτσα ή ακόμα και να μαθαίνω περισσότερα πράγματα για τους σκύλους, που τόσο πολύ αγαπώ!   

            Η "κυρία" Βερόνικα

(Μετάλλια; Σιγά τ' αυγά! Τι πρώτος,
 τι τελευταίος!)

   Μου αρέσουν τα σπορ και θα ήθελα να έχω περισσότερο χρόνο για να προπονούμαι και να ασκούμαι σε αυτό που αγαπάω. 
   Κατά τη γνώμη μου, η μουσική, το τραγούδι, ο χορός και η ηθοποιία δεν έχουν καμιά σχέση με τον αθλητισμό, γιατί στον αθλητισμό έχεις ένα σκοπό: να περάσεις τα ρεκόρ, να βγεις πρώτος, να πάρεις πολλά μετάλλια κλπ. Ενώ στη μουσική, στο τραγούδι κλπ. σε νοιάζουν μόνο τα χρήματα, πώς θα βγεις στην τηλεόραση και πώς να δείξεις ότι είσαι κάποιος. Θα μου άρεσε να είμαι πρωταθλήτρια και πρωταγωνίστρια σ' αυτό που κάνω, βέβαια με κάποιους όρους. Πιστεύω ότι ο αθλητισμός είναι ένα χόμπι και, κατά τη γνώμη μου, δεν έχει καμιά αξία να πάρεις αναβολικά γιατί, τι τελευταίος τι πρώτος, το ίδιο κάνει. Ωραία βγήκες πρώτος, πήρες μετάλλια, σιγά μωρέ και τι έγινε; Εγώ θα ήθελα να πετύχω το σκοπό μου, αλλά δεν θα έκανα όπως κάνουν άλλοι που πίνουν ουσίες, διότι θα ήθελα να τον πετύχω με τις δικές μου δυνάμεις και όχι με φάρμακα.  
       Η Έλπη

(Καθίστε καλά, γιατί θα σας τις βρέξω!)

   Σε αυτόν τον κόσμο που ζούμε, υπάρχουν πάρα πολλά αθλήματα: Κλασικός Αθλητισμός, Άρση Βαρών, Πολεμικές Τέχνες, Τένις, Ποδόσφαιρο, Μπάσκετ, Μπάτμιντον κ.ά.
   Εγώ από μικρό παιδί θαύμαζα τις εντυπωσιακές κλωτσιές, τις γρήγορες μπουνιές, τα κλειδώματα και γενικότερα τις Πολεμικές Τέχνες. Γι' αυτό το λόγο στην ηλικία των 8 χρόνων άρχισα να μαθαίνω το γνωστό ολυμπιακό άθλημα, το tae-Kwon-do! Πηγαίνω για προπόνηση όσο πιο συχνά μπορώ και εννοείται πως το λατρεύω. 
   Παρ' όλ' αυτά  δεν θα μου άρεσε αυτό το άθλημα να έχει σχέση με τη μελλοντική δουλειά μου. Δηλαδή, δεν θα μου άρεσε να ήμουν αθλητής, γιατί εγώ πιστεύω ότι το άθλημα που αγαπά κάποιος το κάνει για να ξεφύγει από τη βαρετή καθημερινότητα. Αλλά, αν πάλι τύχει και γίνω αθλητής, δεν θα επιδιώξω τον τίτλο του πρωταθλητή αν δεν μου αξίζει. Δεν θα πάρω ντόπες για να μου λένε όλοι "μπράβο" και "συγχαρητήρια". Γιατί όταν θα με ανακαλύψουν, θα είναι μεγάλη ντροπή για όλους αυτούς που με θαύμαζαν.
   Αυτά πιστεύω εγώ.

     John Selal, the champion

(Κουνιέμαι και λυγιέμαι
 και από μόνη μου αγαπιέμαι...!)

   Η αλήθεια είναι πως μου αρέσουνε πολύ τα σπορ, αλλά δεν έχω σχεδόν καθόλου ελεύθερο χρόνο για να ασχοληθώ μ' αυτά τα πράγματα. Αν είχα χρόνο, με μεγάλη χαρά θ' ασχολιόμουνα με το χορό. Όταν ακούω τα αγαπημένα μου τραγούδια είτε από την τηλεόραση, είτε στο ραδιόφωνο, είτε στο ΜΡ-4 player, τότε τραγουδώντας αρχίζω και χορεύω στο ρυθμό της μουσικής. Ο χορός είναι η μεγάλη μου αγάπη. Θα ήθελα πάρα πολύ ν' ασχοληθώ επαγγελματικά με το χορό. Θέλω μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου να γίνω μια επαγγελματίας χορεύτρια ή ακόμα καλύτερα μια χορογράφος. Θα ήθελα να γίνω μια χορεύτρια μοντέρνου και σύγχρονου χορού, όπως παραδείγματος χάριν Hip-hop και R'nB'. Θα έκανα τα πάντα για να το πετύχω. 
   Αν όμως στο τέλος είχα να διαλέξω ανάμεσα στις σπουδές μου και στο χορό, θα διάλεγα τις σπουδές μου. Όμως θα ήθελα να προσθέσω κάτι, πως αν κάποιος στη θέση μου διάλεγε το χορό, τότε αξίζει να του πούμε το ρητό "Νους υγιής εν σώματι υγιεί". Δηλαδή γυμνάζεσαι, χορεύεις, κάνεις όποιο άλλο σπορ σου αρέσει τότε όχι μόνο το σώμα σου, αλλά και το μυαλό σου θα είναι υγιές.
Βέβαια να κάνουμε κάποιο σπορ επαγγελματικά, αλλά χωρίς ουσίες και άλλα αναβολικά, μόνοι μας με τις δυνάμεις μας και την αξία μας.
 Έλενα, η χορευταρού

(Και μπαλαδόρος
 και κανταδόρος...!)
  
- Σου αρέσουν τα σπορ και θέλεις περισσότερο χρόνο για να ασκείσαι, να προπονείσαι στο άθλημα που αγαπάς. Το ίδιο θα ήθελες και για τη μουσική, το τραγούδι, το χορό και την ηθοποιία;
Θα ήθελες η δουλειά σου να έχει σχέση με αυτές τις ασχολίες;
- Ναι μου αρέσουν τα σπορ και ειδικά το ποδόσφαιρο. Οι ώρες που ασχολούμαι με αυτό είναι ελάχιστες. Έχω πολλά μαθήματα και καθόλου χρόνο ν' ασχοληθώ με τη μπάλα, όπως και με το τραγούδι. Θα ήθελα η δουλειά μου να έχει σχέση και με τα δύο.
- Θα ήθελες να είσαι πρωταθλητής και πρωταγωνιστής;
- Φυσικά και θα ήθελα να ήμουνα πρωταγωνιστής. Θα ήμουνα καλύτερος από τους άλλους και θα με έβλεπαν με άλλο μάτι.
- Θα έκανες τα πάντα για να το πετύχεις;
- Ναι, θα έκανα τα πάντα για να το πετύχω.

                              Nick Pepper

"Αεροπόρος θα γινώ,
στη γη να μην πατήσω..."

(Ξέρω ότι σ' αρέσουν τα σπορ και θα 'θελες να έχεις περισσότερο χρόνο να ασκείσαι και να προπονείσαι στο άθλημα που αγαπάς. Μπορεί την ίδια επιθυμία να έχεις και για τη μουσική και το τραγούδι, το χορό, την ηθοποιία. Άραγε θα ήθελες και η δουλειά σου να έχει σχέση με αυτές τις ασχολίες σου;)

Μου αρέσουν πολύ τα σπορ.Θα ήθελα να έχω περισσότερο χρόνο για να κάνω το σπορ που μου αρέσουν, το ίδιο θα ήθελα και για τον  χορό, την μουσική, το τραγούδι και την ηθοποιία.Όμως το όνειρό μου είναι να γίνω πιλότος.Θέλω να γινω πιλότος γιατί από μικρός μου άρεσαν τα πολεμικά αεροπλάνα και η πολεμική αεροπορία μου γεμίζει την ψυχή.  

 (Θα ήθελες να είσαι πρωταθλητής και πρωταθλήτρια, πρωταγωνιστής και πρωταγωνίστρια;)

 Δεν θα ήθελα ποτέ να ήμουν πρωταθλητής ή κάποιο άλλο συγκεκριμένο πρόσωπο. Θα ήθελα να έχω μια φυσιολογική ζωή και το μόνο που θα ήθελα είναι να κάνω καλά την δουλειά μου.

 (Θα έκανες τα πάντα για να το πετύχεις; )

Θα έδινα  τα πάντα για να γίνω αεροπόρος γιατί όπως σας ανέφερα παραπάνω το όνειρό μου έιναι να γίνω ….
ΑΕΡΟΠΟΡΟΣ.
                                                                                                   By George Katsa                                                                                             


(Ψεκάστε, σκουπίστε,
τελειώσατε!)

Η δικιά μου γνώμη ως Έφη Azax για τα σπορ είναι ότι αν και μου αρέσουν πάρα πολύ, δεν μπορώ να αφιερώνω όλο το χρόνο μου σ' αυτά. Το ίδιο ισχύει και για τη μουσική, το χορό και την ηθοποιία. Μπορώ να κάνω αυτές τις δραστηριότητες με κάποια όρια. Όταν όμως μεγαλώσω, η γνώμη μου μπορεί να είναι διαφορετική. Προς το παρόν ούτε πρωταθλήτρια ούτε πρωταγωνίστρια θέλω να είμαι. Κάποιος άλλος μπορεί να έχει διαφορετική γνώμη, είναι καθαρά θέμα γούστου!!!   
Έφη ο άσπρος σίφουνας

(Όχι πως δεν μ' αρέσει 
το τένις...)
   Το αγαπημένο μου άθλημα είναι το τένις και θα ήθελα η δουλειά μου να έχει σχέση με το τένις γιατί α) μου αρέσει και β) πιστεύω ότι το πιο σημαντικό στη δουλειά που θα ήθελα να κάνω είναι πάνω απ' όλα να μου αρέσει. Θέλω να γίνω πρωταθλήτρια αλλά γι' αυτό δεν αρκεί μόνο η θέλησή μου, χρειάζονται και ικανότητες και χρόνος που πρέπει να διαθέτω. 
   Θα έκανα τα πάντα για να πετύχω, αλλά και μέχρι ένα μόριο. Εάν έβλεπα ότι προσπαθούσα 2 χρόνια και δεν είχα κάνει πρόοδο (όχι από το no.3 να γίνω no.1, αλλά τενιστικά να κάνω πρόοδο, στο πώς παίζω δηλαδή και να είμαι εγώ ευχαριστημένη απ' αυτό που κάνω), τότε δε θα με πίεζα τόσο όσο πριν που νόμιζα ότι είχα περιθώρια για πρόοδο. Αν έβλεπα ότι δεν γίνεται τίποτα με το τένις και όμως μου άρεσε, τότε θα έπαιζα μόνο για μένα.
   Πολλοί κάνουν σπορ για τα λεφτά, αλλά εγώ αυτό δεν το θεωρώ αθλητισμό, γιατί με τα σπορ ασχολείσαι επειδή σου αρέσει, όχι για τα λεφτά. Εντάξει, μπορεί να κερδίζεις χρήματα από το άθλημα που σου αρέσει, αλλά στον αθλητισμό το πιο σημαντικό είναι αυτό που κάνεις ΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ...

       By Doumidou

Διαβάζοντας το άρθρο του δημοσιογράφου της Ελευθεροτυπίας μπαίνει κανείς σε σκέψεις και σε μεγάλο προβληματισμό. Ο αθλητισμός πλέον για πολλούς αθλητές και άλλους παράγοντες έχει μοναδικό στόχο το χρήμα ,τη δόξα και τα συμφέρον. Έχει γίνει δηλαδή μια καλοστημένη επιχείρηση.
   Προσωπικά έχω ασχοληθεί με διάφορα αθλήματα όπως το κολύμπι, το μπαλέτο ,τη ρυθμική ,το βόλεϊ, το Taekwen Do, ,τη συγχρονισμένη κολύμβηση κλπ .Όμως εδώ και 2 χρόνια ασχολούμαι με το τραμπολινο.Αυτό το άθλημα μου αρέσει γιατί όταν βρίσκομαι στο αέρα νιώθω ότι πετάω. Επίσης διασκεδάζω, βρίσκομαι σε διαρκεί κίνηση και νιώθω ότι  πάω ενάντια στο νόμο της βαρύτητας….!
   Αργότερα θα ήθελα το επάγγελμα που θα επιλέξω θέλω να σχετίζεται με τις ασχολίες που μου αρέσουν , όπως είναι φυσικά το τραμπολινο , η ηθοποιία , η φωτογραφία κλπ. Θεωρώ όμως ότι με ό,τι ασχολείται κανείς πρέπει να έχει στο μυαλό του την  "ευγενή άμιλλα"   και να μη χρησιμοποιεί παράνομα μέσα για να πετύχει το σκοπό του.
                               Catherine Cross

………………………………..