Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

Το χιούμορ της κρεμάλας - μέρος Β'

  • Ο Πτηνέμπορας
ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Καλημέρα ! Α, μάλιστα, είστε ο υπάλληλος του πτηνοτροφείου.

ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Είστε στο σπίτι σας;

ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Σας περιμένω τόσην ώρα. Νόμισα πως δεν θα 'ρχόσασταν.

ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Ορίστε, καναρίνι μετά κλουβίου, κι εδώ έχω το τιμολόγιο.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Ωραία - μα, πούντο το καναρινάκι; Το κλουβί είναι άδειο!


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Μέσα είναι!


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Τι θα πει μέσα είναι! Δεν υπάρχει πουλί!


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Αποκλείεται. Δε θα σας έφερνα κλουβί αδειανό!


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Παρακαλώ, ορίστε, κοιτάξτε και μόνος σας.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Δε χρειάζεται να κοιτάξω τίποτα. Είμαστε ένα σοβαρό κατάστημα, και τι θα 'λεγαν οι πελάτες μας, αν τους πηγαίναμε άδειο κλουβί και μάλιστα χωρίς πουλί! Η πελατεία μας εξυπηρετείται πλήρως, δεν της λείπει τίποτα.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Τι πάει να πει δεν της λείπει τίποτα; Και βέβαια της λείπει - το πουλί της λείπει.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Θα μου 'φυγε φαίνεται στη μεταφορά, αν ήταν ανοιχτό το πορτάκι.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Μη λέτε ό,τι θέλετε, πώς ήταν ανοιχτό το πορτάκι, αφού είναι κλειστό.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Κλειστό είναι;


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Και βέβαια.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Τότε το πουλί είναι μέσα.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Μα δεν είναι.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Κυρά μου αυτό είναι αδύνατο. Το πουλί δε μπορεί να φύγει άμα είναι κλειστό το πορτάκι!


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Έλα όμως που πρέπει να 'φυγε αλλιώς θα 'ταν στο κλουβί.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Μέσα είναι δε χωράει αμφιβολία! Ορίστε, κοιτάξτε το τιμολόγιο, δεν το γράφει το τιμολόγιο;


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Στο τιμολόγιο, βέβαια, το γράφει: Κλουβί με πουλί δεκατρία μάρκα.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Το βλέπετε λοιπόν! Τι νομίζετε, πως τ' αφεντικό μου θα σας έστελνε τιμολόγιο "πουλί με κλουβί δεκατρία μάρκα", κι αντί για κλουβί με πουλί, θα σας έδινε το κλουβί σκέτο; Το κλουβί δίχως πουλί σας είναι άχρηστο, το πουλί δίχως κλουβί σας είναι άχρηστο! Αυτά πάνε μαζί σαν το λαδόξυδο.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Και τι κάνουμε τώρα; 


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Εγώ δεν ξέρω τίποτα, εγώ πρέπει να εισπράξω το τιμολόγιο. Όλα μαζί μας κάνουν δεκατρία μάρκα.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Τι θα πει: όλα μαζί;


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Κλουβί συν πουλί.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Μα δεν υπήρχε πουλί. Δεν έχω σκοπό να πληρώσω κάτι που δεν το 'χω παραλάβει ακέραιο.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Πάει καλά, τότε θα πάρω όλο το εμπόρευμα πίσω.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Όλο το εμπόρευμα, σύμφωνοι. Θα πάρετε μόνο το κλουβί, πουλί δεν υπήρχε.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Κυρά μου, το πουλί πρέπει να ήταν μέσα.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Καλά, και πού πήγε;


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Αυτό δεν μ' ενδιαφέρει. Το τιμολόγιο λέει: κλουβί με πουλί δεκατρία μάρκα.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Ωραία, τότε να μου φέρετε κλουβί με πουλί.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Ε, όχι κυρά μου! Μονάχα το πουλί θα σας φέρω!


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Πώς μονάχα το πουλί; Χρειάζομαι και το κλουβί!


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Μα αφού το 'χετε το κλουβί! Δε θα μου πείτε τώρα πως χάθηκε και το κλουβί!


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Μη λέτε κουταμάρες! Το κλουβί είναι εδώ. Δε μένει παρά να μου φέρετε το πουλί.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Πουλί σκέτο δε δίνουμε, αυτά πάνε μαζί : κλουβί με πουλί.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Ναι, μα εσείς μου το φέρατε μόνο χωρίς πουλί.


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Στο τιμολόγιο όμως γράφει: κλουβί με πουλί - παρακαλώ, διαβάστε: κλουβί με πουλί.


ΚΑΡΛΣΤΑΝΤ: Δεν έχω όρεξη ν' ακούω τις βλακείες σας! (κλείνει την πόρτα)


ΒΑΛΕΝΤΙΝ: Τώρα μου 'κλεισε την πόρτα κατάμουτρα! Βέβαια, δεν την παρεξηγώ, γιατί στ' αλήθεια το κλουβί δεν έχει πουλί. Στο τιμολόγιο όμως γράφει: κλουβί με πουλί!



  • Πάλι από τις "Σκηνές και τους διαλόγους" του Καρλ Βάλεντιν (μτφ. Π.Μάρκαρη)